Oh, ha milliomos lennék - Zalatnay Sarolta (Lovas Róbert-S. : az Omega - 1968 19. Az utcán - Illés zenekar (Szörényi Levente-Bródy János) 1966 20. Ugye, te is akarod - Sárosi Katalin (Nádas Gábor-ifj. Kalmár Tibor) km. ; a Club vokál és a Club együttes - 1962 21. Kell, hogy várj - Neoton együttes (Pásztor László-S. Nagy István) 1969 2. CD - Véget ért egy fejezet - a '70-es évek hazai popsikerei (Teljes műsoridő: 67:09) 1. Búcsúzik a nyár - Apostol (Bakos Géza-Bradányi Iván) 1977 2. Jöjj vissza, vándor - Demjén Ferenc (Latzin Norbert-Demjén Ferenc) km. : a Bergendy együttes - 1971 3. Rock and roller - Kovács Kati (Presser Gábor) km. : a Locomotiv GT - 1974 4. Neked írom a dalt - Locomotiv GT (Presser Gábor) 1976 5. Santa Maria - Neoton Família (Pásztor László, Jakab György-Hatvani Emese) 1979 6. A becsület - Piramis (Závodi János-Som Lajos) 1975 7. Táncolj még! - Szücs Judith (Delhusa Gjon) km. : a Mikrolid vokál, a Beatrice és a Metronom '77 Fesztivál Zenekar - 1977 8. Valahol mélyen a szívemben — Zorán (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán) km.
Nem is véletlenül. 12. Helloween - I Want Out (1988) A német együttes, a Helloween, mely gyakorlatilag egy személyben felelős az euro-power metal jelenleg ismert formájáért, 1988-ban hozta ki harmadik stúdiólemezét "Keeper Of The Seven Keys, Part II" címmel. Ez volt az utolsó anyaguk, melyen Kai Hansen gitáros/dalszerző szerepelt: pont az ő dala lett a brigád legismertebb slágere. A zenekar később szépen lassan beleállt a földbe, a zenei klíma megváltozása őket sem kímélte, még Michael Kiske énekes is távozott a kilencvenes évek elején, de tavaly óta speciális felállásban (régi + új tagság) járják a világot Pumpkins United programjukkal. 11. Aerosmith - Love In An Elevator Az amerikai hard rock veteránokat, az Aerosmith zenekart az 1987-es "Permanent Vacation" című korong helyezte vissza a nyolcvanas évek sikerbandái közé, de a folytatás, az 1989-es "Pump" robbant be csak igazán és a lendület aztán a következő évtized első felében is kitartott, afféle második aranykorszak volt ez a csapat életében.
Pedig pont a világsiker kapujában álltak: az 1979-es "Highway To Hell" (Mutt Lange producer első munkája a zenekarral) megismertette őket az amerikai közönséggel. Szerencsére érkezett Brian Johnson, az angol énekes, akivel hetek alatt felrántották a mára már ikonikussá érett "Back In Black" korongot. Ötvenmillió példány: ez minden idők valaha elkészült második legsikeresebb lemeze, hibátlan, kortalan mestermű. 1. Mötley Crüe - Kickstart My Heart (1989) Az amerikai glam metal legtökösebb bandája, a Mötley Crüe 1989-es adta ki legsikeresebb és egyöntetűen legjobbnak elismert albumát "Dr. Feelgood" címmel. Ha pedig a Kickstart My Heart című daluk nem söpri el a rosszkedved vagy a depressziód, akkor semmi sem: a nótát a brigád basszusgitárosának, Nikki Sixxnek egy drogtúladagolást követő halálközeli élménye inspirálta, melynek során újjá is kellett éleszteni.
A Moore/Gordon házaspár vezette noise-rockerek nem csináltak rossz lemezt – ez a legjobb" – írja Nagy István zenei újságíró. 2. The Jesus and Mary Chain: Darklands (Blanco y Negro, 1987) © Blanco y Negro A második helyre sem mainstream sikerzenekar került. A skót The Jesus and Mary Chain Psychocandy című kaotikus lemezével és botrányaival mutatkozott be 1985-ben, ez a második album azonban egészen másképp szól, mint a zajos debütalbum. Más a modora is. Sötét, esős, borongós, elégikus, a dalok dallamgazdagabbak, visszafogottabbak, pasztelesebbek. A kíséretet ez alkalommal nem hús-vér dobos (a későbbi Primal Scream-frontember, Bobby Gillespie) szolgáltatja, hanem egy dobgép, amitől a lemez kap még egy pluszréteg hűvös gépiességet. A zaj mögül kibúvó Reid-fivérekről pedig kiderül, hogy nagyszerű dalszerzők, a 35 perces lemez szinte mindegyik dala egy-egy emlékezetes mikrouniverzum. Az April Skies és Happy When It Rains ráadásul alternatív slágerek is. 3. Guns N' Roses: Appetite For Destruction (Geffen, 1987) © Geffen No, és akkor itt egy igazi nagy durranás a '80-as évek második feléből.
Modern-tradicionalista, hangtájképeken utaztató, de a dalokat a központba állító, bibliai idézetekkel sűrűn megszórt és költői képekben fürdetett, de mégis legalább annyira a földön járó és jelen idejű dalgyűjtemény. 7. The Smiths: The Queen Is Dead (Rough Trade, 1986) © Rough Trade / Sire Az, hogy gyakorlatilag évente kerül elő az a téma, hogy kibékül-e a Smiths egykori énekese, Morrissey és a ma már szólóelőadóként működő gitáros Johnny Marr, elég jól jelzi, hogy mennyire kultikus a világ könnyűzenéjében ez a zenekar. A '80-as évek közepén Angliában szinte minden róluk szólt – a lemezekről, a dalokról, Morrissey személyéről, a szövegeiről. A Smiths ezzel a verbális flikk-flakkokat nélkülöző egyszerű névvel, meg a kor csilivili popzenéjével szembe menetelő, a '60-as, '70-es éveket idéző gitárzenéjével, a magányt, az elidegenedést felfestő egzisztencialista szövegeivel maga volt az instant lázadás, amire az angol fiatalok tömegei vevők is voltak. A csupán hét évig létező zenekar pályájának csúcsa az az 1986-os nagylemeze, amelynek tulajdonképpen minden pillanata hibátlan.
És ez így lesz nyolc héten keresztül. De vigyázni kell, hogy az akció feltűnést ne keltsen! És ami a legfontosabb: mindenki a saját nevét írja alá, soha ne a klub nevében írjanak!!! " A Cindy and Bert énekkettőst egy fesztiválon diszkvalifikálták, mert a telefonos szúrópróbákból kiderült, hogy azok a hallgatók, akiknek neve a beküldött szavazókártyákon szerepelt, soha nem is hallottak erről a műsorról. Ennek a "bulinak" is volt előzménye. A "Cindy and Bert titkárság" az alábbi körlevelet küldte az énekes párért rajongók klubjainak: "Ezen a héten már a második helyen állunk a slágerlistán. De szép lenne, ha még egy hellyel előbbre léphetnénk! " A klubok minden rádióadó slágerlistáját manipulálták. Ehhez járult a műsorszerkesztők önkénye: eleve csak olyan számok közül lehet választani, amelyek a szerkesztőknek tetszettek. Ezért, Ernst Grissemann az osztrák rádió könnyűzenei osztályának vezetője, aki 1970-től 1998-ig volt az Eurovíziós Dalfesztivál kommentátora, még 1974 végén elhatározta, hogy megszünteti a slágerlistát.
Holnap hajnalig - Neoton Família (Pásztor László-Jakab György-Hatvani Emese) 1983 16. Táncoló fekete lakkcipők - Komár László (Nagy Tibor-Komár László) km. : Dés László, Fülöp Ervin, Gőz László, Karácsony János, Kékesi János, Presser Gábor, Solti János - 1981 17. Miért? - V'Moto-Rock (Menyhárt János-Demjén Ferenc, V'Moto-Rock) 1987 18. Mielőtt elmegyek - Bikini (Bikini-Nagy Feró) 1985